In drie stappen

In deze fase luisteren we naar uw wensen. Vervolgens toetsen wij deze aan de mogelijkheden binnen de geldende wet- en regelgeving. Het commercieel vliegen met RPAS kent namelijk beperkingen. HorEyeZon neemt met u de mogelijkheden door.

Vervolgens maken we een vliegplan. We toetsen de locatie op de laatste ICAO vliegkaart, nemen contact op met betrokken instanties (provincie, gemeente, grondeigenaar, civiele of militaire luchtverkeersleiding) en kondigen de vlucht aan via NOTAM (een digitaal dagelijks bijgewerkt ‘berichtenkanaal’ die elke vlieger voordat hij airborne gaat controleert op luchtactiviteiten).

Als de berichten van de voorgaande fase positief zijn, kunnen we ons richten op de daadwerkelijke uitvoering. Een gecertificeerde piloot vliegt met het door het NLR luchtwaardig verklaarde RPAS. Vanuit veiligheidsoverwegingen is er altijd een zogenaamde Waarnemer aanwezig. Deze zorgt voor uw veiligheid en de onze.

Batterijen zijn geladen en het toestel en bijbehorende materialen worden nog eens gecheckt op hun status. Op locatie wordt het vluchtplan nog eens getoetst op eventuele afwijkingen (LMRA), de start- en landingslocatie worden ingericht en bij goede (weers)condities – VLIEGEN.

U kunt eventueel op een aparte monitor meekijken, zodat de piloot niet wordt afgeleid en we ieders veiligheid kunnen waarborgen.

HorEyeZon levert de ruwe en of (na)bewerkte beelden al naar gelang de gemaakte afspraken. Of er nabewerking nodig is en welke nabewerking is gewenst, stemmen wij met u af.

Standaard corrigeren wij voor de eventuele bolling in de foto (ten gevolge van de fisheye lens). Verdergaande bewerking van foto of video is mogelijk, al naar gelang uw wensen.

Standaard leveren we de foto- en of videobeelden uit via WeTransfer. Een andere wijze is natuurlijk mogelijk en bespreken we graag.